۰۲۱۷۱۰۵۳۹۷۹

پروتکل تامین کیفیت

با عنایت به توسعه و گسترش روزافزون فعالیت‌های حوزه انفورماتیک شرکت در راستای بهبود کیفیت خدمات و جلوگیری از کم فروشی وتَطفیفْ پیرو جلسات مشترک برگزار شده با نمایندگان و کادر هیات مدیره ، فعالیتهای جدید انفورماتیکی، نحوه شناسائی و محاسبه خسارات وارده احتمالی قراردادهای منعقده، از تاریخ صدور این بخشنامه به شرح ذیل تعیین می‌گردد:
به زبان ساده تر کلیه قرارداد های سابق، جاری و آتی محتوی مبلغی به صورت حق بیمه بوده اند که در صورت نارضایتی مشتری از خدمات، محصولات و راهکار های ارائه شده توسط شرکت و نمایندگان آن شرکت موظف است نسبت به جبران خسارات احتمالی با استفاده از ارزش افزوده (اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست)

شرایط لازم :

1 در مرحله اول بایستی قرارداد توسط شرکت به عنوان  قراردادهای انفورماتیکی شناسایی گردد . به این منظور حتما بایستی موضوع قرارداد ها منطبق با یکی از موارد مندرج به شرح زیر آمده است باشد .

2- در مرحله دوم باید در صورت امکان مابین شرکت و طرف قرارداد دیگر مصالحه صورت پذیرد و درصورت عدم امکان ادامه مراحل طی شود

3- باید خسارات ابراز شده توسط مشتری با دلایل و اسناد منطقی باشد و پس از توافق با شرکت در خصوص میزان و نحوه جبران خسارات احتمالی نسبت به جبران خسارات اقدام شود

ممکن است شرکت کلیه تکالیف قانونی خود درخصوص انجام تعهدات خود را انجام داده باشد و از این بابت فاقد بدهی باشد یا شرکت فاقد بدهی قطعی باشد و یا نسبت به پرداخت یا تقسیط بدهی های قطعی خود اقدامات لازم را صورت داده باشد، در این صورت نیز مشتری میتواند نسبت به موارد فوق الذکر اقدام نماید.

قراردادهایی که سازمان به عنوان قرارداد انفورماتیک شناسایی می نماید :

  • طراحی شبکه: مطالعات اولیه و طراحی شبکه‌های رایانه‌ای که منجر به تولید نقشه ها و جزئیات فنی لازم برای پیاده‌سازی شبکه می‌گردد ( شامل: شبکه داخلی LAN ، شبکه گسترده WAN و شبکه بی‌سیم‌محلی).
  • نصب و راه‌اندازی شبکه: تامین، نصب و راه‌اندازی تجهیزات لازم برای بهره‌برداری از شبکه‌های رایانه‌ای (شامل: شبکه‌داخلی، شبکه‌گسترده، شبکه‌بی‌سیم‌محلی، کابل‌کشی‌شبکه، راه اندازی سرویس‌های نرم‌افزاری،تجهیزاتActive و Passive و امنیت شبکه )
  • نگهداری شبکه: مدیریت کاربری شبکه، نگهداری و به‌روز رسانی سرویس‌های نرم‌افزاری شبکه، خدمات حفاظت و امنیت شبکه.
  • ‏ارائه خدمات دسترسی به اینترنت: تامین و ارائه پهنای باند دسترسی به اینترنت، ارائه سرویس‌های امنیتی و حفاظتی دسترسی به اینترنت، فیلترینگ، کنترل دسترسی، مدیریت کاربری.
  • ‏ارائه خدمات کاربردی (ASP): میزبانی وب، اجاره خدمات نرم‌افزارهای کاربردی از طریق وب.
  • ‏‏‏‏تحلیل سیستم‌های اطلاعاتی: تجزیه و تحلیل سیستم‌های اطلاعاتی که منجر به تولید مدل‌ها و مستندات تحلیل نیازمندی‌های سیستم می‌گردد.
  • طراحی نرم‌افزارهای سفارشی: طراحی معماری، منطقی یا فیزیکی نرم‌افزارهای سفارشی اعم از سیستم‌های اطلاعاتی کاربردی، نرم‌افزارهای عمومی یا اختصاصی، سایت‌های وب که منجر به تولید مستندات طراحی نرم‌افزار می‌گردد.
  • ساخت نرم افزارهای سفارشی: ساخت نرم‌افزارهای سفارشی اعم از سیستم‌های اطلاعاتی کاربردی، نرم‌افزارهای عمومی یا اختصاصی، سایت های وب که منجر به تولید نسخه‌های قابل اجرا از این نرم‌افزارها
  • انتقال نرم‌افزارهای سفارشی: ارائه خدمات انتقال نرم افزارهای سفارشی به محیط مشتری، شامل انتقال اطلاعات، اجرای آزمایشی و موازی، آموزش کاربری و راهبری و سایر موارد دیگری که برای آماده‌سازی محیط بهره‌برداری از نرم افزار لازم است.
  • نگهداری و پشتیبانی نرم‌افزارهای سفارشی: ارائه خدمات پشتیبانی فنی نرم‌افزارهای سفارشی (شامل: رفع اشکال نرم‌افزار، مدیریت تغییرات در دوران بهره‌برداری، راهبری و مدیریت کاربران ) .
  • ‏‏‏تولید محتوای دیجیتالی: طراحی و تولید مطالب و محتوا برای ارائه در محیط وب .
  • آموزش: ارائه خدمات آموزشی در زمینه فناوری اطلاعات (شامل: شبکه، سیستمهای‌عامل، سخت‌افزار، نرم‌افزار، امنیت، خدمات زیرساخت و دیتاسنتر، مجازی‌سازی و ذخیره‌سازی، رایانش‌ابری، دوره‌های مدیریتی IT).
ادامه قراردادهایی که سازمان به عنوان قرارداد انفورماتیک شناسایی می نماید :
  • ‏مشاوره، امکان سنجی، طراحی، تولید، نصب و پیاده سازی سرویس‌های آموزش الکترونیکی.
  • ‏نظارت بر پروژه‌های فاوا: ارائه همه یا بخشی از خدمات نظارت بر اجرای پروژه های فاوا.
  • خدمات مدیریت طرح برای پروژه‌های فاوا: خدمات مدیریت طرح شامل تعریف پروژه‌ها و مدیریت فرآیند ارجاع‌کار، نظارت و هماهنگی مقاطعه‌کاران، کنترل‌ کمی‌ و کیفی پروژه‌ها، مدیریت فرآیند تحویل و یکپارچه‌سازی نتایج و فرآورده‌ها.
  • ‏استاندارد‌سازی: تهیه و تدوین استانداردها، دستورالعمل‌ها و ضوابط فنی و مدیریتی فاوا.
  • برنامه‌ریزی فاوا: تهیه طرح‌های جامع فاوا، تدوین معماری سازمانی فناوری اطلاعات، برنامه‌ریزی استراتژیک سیستم‌های اطلاعاتی، تدوین استراتژی فناوری اطلاعات، تهیه طرحها و برنامه‌های استراتژیک و بلند مدت در زمینه فاوا در سطوح سازمانی، منطقه‌ای یا ملی.
  • امکان سنجی و مشاوره پروژه‌های فاوا: امکان سنجی، انتخاب تکنولوژی، تهیه شرح خدمات و اسناد ارجاع کار (RFP) برای پروژه‌های فاوا.
  • طراحی نظام‌های مدیریت فاوا: طراحی نظام‌ها و فرآیند‌های مدیریت فاوا، شامل نظام‌های مدیریت امنیت، نظام‌های تضمین کیفیت، نظام‌های مدیریت اسناد و پیکربندی در سازمانها.
  • ‏پیاده‌سازی نظام‌های مدیریت فاوا: پیاده‌سازی نظام‌ها و فرآیندهای مدیریت فاوا (شامل: نظامهای مدیریت امنیت، نظام‌های تضمین کیفیت، نظام‌های مدیریت اسناد و پیکربندی در سازمانها ).
  • ‏ارزیابی و ممیزی نظام‌های مدیریت فاوا : پایش، ارزیابی و ممیزی نظام‌ها و فرآیندهای مدیریت فاوا (شامل: نظام‌های مدیریت امنیت، نظام‌های تضمین کیفیت، نظام‌های مدیریت اسناد و پیکربندی در سازمانها).
  • ‏خدمات امنیت اطلاعات: ارتقاء امنیت، ارزیابی و اجرای آزمونهای امنیتی زیر ساخت، شبکه، سیستم‌ها و نرم‌افزارها، قفل‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری.
  • ‏خدمات مرکز داده: مشاوره، طراحی، نظارت، تدوین مستندات، تجهیز، پیاده سازی، پشتیبانی، نگهداری و آموزش مراکز داده.
  • تعمیر و نگهداری سخت افزار: تعمیر، نگهداری و پشتیبانی فنی انواع تجهیزات و قطعات سخت‌افزاری، سرور، سوئیچ، ذخیره ساز.
ادامه قراردادهایی که سازمان به عنوان قرارداد انفورماتیک شناسایی می نماید :
  • تدوین استانداردها، صدور گواهینامه خدمات کیفیت و خدمات تست و آزمون نرم‌افزار و سخت‌افزار.
  • خدمات طراحی و توسعه وب، طراحی و پیاده‌سازی بانک اطلاعاتی وب،گرافیک وب، بهینه‌سازی وب سایت‌های ویژه‌ موتور جستجو، پشتیبانی‌وب‌سایت، نگهداری‌وب‌سایت ومدیریت‌وب‌سایت.
  • طراحی و تولید نرم‌افزارهای موبایل و پشتیبانی نرم افزارهای موبایل.
  • مشاوره رایانش ابری و داده‌های کلان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات.
  • شبکه بی‌سیم: طراحی، تامین تجهیزات، نصب و راه‌اندازی، پشتیبانی و نگهداری شبکه بی‌سیم محلی.
  • امنیت شبکه: نصب، راه‌اندازی و نگهداری سخت افزار و نرم افزارهای امنیت شبکه.