تیم توسعه فناوری و نوآوری سیمون
با عنایت به توسعه و گسترش روزافزون فعالیتهای حوزه انفورماتیک شرکت در راستای بهبود کیفیت خدمات و جلوگیری از کم فروشی وتَطفیفْ پیرو جلسات مشترک برگزار شده با نمایندگان و کادر هیات مدیره ، فعالیتهای جدید انفورماتیکی، نحوه شناسائی و محاسبه خسارات وارده احتمالی قراردادهای منعقده، از تاریخ صدور این بخشنامه به شرح ذیل تعیین میگردد:
به زبان ساده تر کلیه قرارداد های سابق، جاری و آتی محتوی مبلغی به صورت حق بیمه بوده اند که در صورت نارضایتی مشتری از خدمات، محصولات و راهکار های ارائه شده توسط شرکت و نمایندگان آن شرکت موظف است نسبت به جبران خسارات احتمالی با استفاده از ارزش افزوده (اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست)
شرایط لازم :
1 در مرحله اول بایستی قرارداد توسط شرکت به عنوان قراردادهای انفورماتیکی شناسایی گردد . به این منظور حتما بایستی موضوع قرارداد ها منطبق با یکی از موارد مندرج به شرح زیر آمده است باشد .
2- در مرحله دوم باید در صورت امکان مابین شرکت و طرف قرارداد دیگر مصالحه صورت پذیرد و درصورت عدم امکان ادامه مراحل طی شود
3- باید خسارات ابراز شده توسط مشتری با دلایل و اسناد منطقی باشد و پس از توافق با شرکت در خصوص میزان و نحوه جبران خسارات احتمالی نسبت به جبران خسارات اقدام شود
قراردادهایی که سازمان به عنوان قرارداد انفورماتیک شناسایی می نماید :
- طراحی شبکه: مطالعات اولیه و طراحی شبکههای رایانهای که منجر به تولید نقشه ها و جزئیات فنی لازم برای پیادهسازی شبکه میگردد ( شامل: شبکه داخلی LAN ، شبکه گسترده WAN و شبکه بیسیممحلی).
- نصب و راهاندازی شبکه: تامین، نصب و راهاندازی تجهیزات لازم برای بهرهبرداری از شبکههای رایانهای (شامل: شبکهداخلی، شبکهگسترده، شبکهبیسیممحلی، کابلکشیشبکه، راه اندازی سرویسهای نرمافزاری،تجهیزاتActive و Passive و امنیت شبکه )
- نگهداری شبکه: مدیریت کاربری شبکه، نگهداری و بهروز رسانی سرویسهای نرمافزاری شبکه، خدمات حفاظت و امنیت شبکه.
- ارائه خدمات دسترسی به اینترنت: تامین و ارائه پهنای باند دسترسی به اینترنت، ارائه سرویسهای امنیتی و حفاظتی دسترسی به اینترنت، فیلترینگ، کنترل دسترسی، مدیریت کاربری.
- ارائه خدمات کاربردی (ASP): میزبانی وب، اجاره خدمات نرمافزارهای کاربردی از طریق وب.
- تحلیل سیستمهای اطلاعاتی: تجزیه و تحلیل سیستمهای اطلاعاتی که منجر به تولید مدلها و مستندات تحلیل نیازمندیهای سیستم میگردد.
- طراحی نرمافزارهای سفارشی: طراحی معماری، منطقی یا فیزیکی نرمافزارهای سفارشی اعم از سیستمهای اطلاعاتی کاربردی، نرمافزارهای عمومی یا اختصاصی، سایتهای وب که منجر به تولید مستندات طراحی نرمافزار میگردد.
- ساخت نرم افزارهای سفارشی: ساخت نرمافزارهای سفارشی اعم از سیستمهای اطلاعاتی کاربردی، نرمافزارهای عمومی یا اختصاصی، سایت های وب که منجر به تولید نسخههای قابل اجرا از این نرمافزارها
- انتقال نرمافزارهای سفارشی: ارائه خدمات انتقال نرم افزارهای سفارشی به محیط مشتری، شامل انتقال اطلاعات، اجرای آزمایشی و موازی، آموزش کاربری و راهبری و سایر موارد دیگری که برای آمادهسازی محیط بهرهبرداری از نرم افزار لازم است.
- نگهداری و پشتیبانی نرمافزارهای سفارشی: ارائه خدمات پشتیبانی فنی نرمافزارهای سفارشی (شامل: رفع اشکال نرمافزار، مدیریت تغییرات در دوران بهرهبرداری، راهبری و مدیریت کاربران ) .
- تولید محتوای دیجیتالی: طراحی و تولید مطالب و محتوا برای ارائه در محیط وب .
- آموزش: ارائه خدمات آموزشی در زمینه فناوری اطلاعات (شامل: شبکه، سیستمهایعامل، سختافزار، نرمافزار، امنیت، خدمات زیرساخت و دیتاسنتر، مجازیسازی و ذخیرهسازی، رایانشابری، دورههای مدیریتی IT).
ادامه قراردادهایی که سازمان به عنوان قرارداد انفورماتیک شناسایی می نماید :
- مشاوره، امکان سنجی، طراحی، تولید، نصب و پیاده سازی سرویسهای آموزش الکترونیکی.
- نظارت بر پروژههای فاوا: ارائه همه یا بخشی از خدمات نظارت بر اجرای پروژه های فاوا.
- خدمات مدیریت طرح برای پروژههای فاوا: خدمات مدیریت طرح شامل تعریف پروژهها و مدیریت فرآیند ارجاعکار، نظارت و هماهنگی مقاطعهکاران، کنترل کمی و کیفی پروژهها، مدیریت فرآیند تحویل و یکپارچهسازی نتایج و فرآوردهها.
- استانداردسازی: تهیه و تدوین استانداردها، دستورالعملها و ضوابط فنی و مدیریتی فاوا.
- برنامهریزی فاوا: تهیه طرحهای جامع فاوا، تدوین معماری سازمانی فناوری اطلاعات، برنامهریزی استراتژیک سیستمهای اطلاعاتی، تدوین استراتژی فناوری اطلاعات، تهیه طرحها و برنامههای استراتژیک و بلند مدت در زمینه فاوا در سطوح سازمانی، منطقهای یا ملی.
- امکان سنجی و مشاوره پروژههای فاوا: امکان سنجی، انتخاب تکنولوژی، تهیه شرح خدمات و اسناد ارجاع کار (RFP) برای پروژههای فاوا.
- طراحی نظامهای مدیریت فاوا: طراحی نظامها و فرآیندهای مدیریت فاوا، شامل نظامهای مدیریت امنیت، نظامهای تضمین کیفیت، نظامهای مدیریت اسناد و پیکربندی در سازمانها.
- پیادهسازی نظامهای مدیریت فاوا: پیادهسازی نظامها و فرآیندهای مدیریت فاوا (شامل: نظامهای مدیریت امنیت، نظامهای تضمین کیفیت، نظامهای مدیریت اسناد و پیکربندی در سازمانها ).
- ارزیابی و ممیزی نظامهای مدیریت فاوا : پایش، ارزیابی و ممیزی نظامها و فرآیندهای مدیریت فاوا (شامل: نظامهای مدیریت امنیت، نظامهای تضمین کیفیت، نظامهای مدیریت اسناد و پیکربندی در سازمانها).
- خدمات امنیت اطلاعات: ارتقاء امنیت، ارزیابی و اجرای آزمونهای امنیتی زیر ساخت، شبکه، سیستمها و نرمافزارها، قفلهای نرمافزاری و سختافزاری.
- خدمات مرکز داده: مشاوره، طراحی، نظارت، تدوین مستندات، تجهیز، پیاده سازی، پشتیبانی، نگهداری و آموزش مراکز داده.
- تعمیر و نگهداری سخت افزار: تعمیر، نگهداری و پشتیبانی فنی انواع تجهیزات و قطعات سختافزاری، سرور، سوئیچ، ذخیره ساز.
ادامه قراردادهایی که سازمان به عنوان قرارداد انفورماتیک شناسایی می نماید :
- تدوین استانداردها، صدور گواهینامه خدمات کیفیت و خدمات تست و آزمون نرمافزار و سختافزار.
- خدمات طراحی و توسعه وب، طراحی و پیادهسازی بانک اطلاعاتی وب،گرافیک وب، بهینهسازی وب سایتهای ویژه موتور جستجو، پشتیبانیوبسایت، نگهداریوبسایت ومدیریتوبسایت.
- طراحی و تولید نرمافزارهای موبایل و پشتیبانی نرم افزارهای موبایل.
- مشاوره رایانش ابری و دادههای کلان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات.
- شبکه بیسیم: طراحی، تامین تجهیزات، نصب و راهاندازی، پشتیبانی و نگهداری شبکه بیسیم محلی.
- امنیت شبکه: نصب، راهاندازی و نگهداری سخت افزار و نرم افزارهای امنیت شبکه.