00971522475699

خط مشی ماموریت ها و ارزش های شرکت




شرکت بین المللی سیمین ویرا نوآور با در نظر گرفتن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه ابلاغی ار سوی مقام معظم رهبری و بر اساس اهداف تعیین شده از سوی تیم توسعه فناوری و نوآوری سیمون در حوزه فناوری ، با هدف تامین دانش و فناوری و توسعه آن، در افق زمانی ۵ ساله آتی خود، چشم انداز زیر را برای سال 1401 ترسیم نموده است:

  • تبدیل شدن به بزرگترین شرکت متن باز حاضر در بازار فناوری ایران و در گروه فناوری اطلاعات، شتابدهی کسب و کار ها و ارائه خدمات مبتنی بر اینها بر اساس شاخص “شفافیت” و “سودآوری”
  • تبدیل شدن به برترین برند توسعه دهنده کلان در صنعت فناوری کشور
  • پیشرو و پیشتاز بودن در عرصه راه اندازی استارتاپ های چندمنظوره و بلندمرتبه سازی در زمینه شبکه های اجتماعی کشور
  • توسعه گستره جغرافیایی فعالیت به خصوص در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • حضور مؤثر در عرصه‏های بین‏المللی با استفاده از کنسرسیوم‏ها و مشارکت‏های خارجی
  • طراحی و اجرای سیستم کارآمد سنجش رضایت مشتری به منظور انطباق محصولات و خدمات شرکت با نیاز مشتریان
  • فراهم نمودن سیستم جامع مدیریت منابع انسانی در جهت ارتقای تخصص، توانمندی و رضایت کارکنان

بیانیه ماموریت

شرکت بین المللی سیمین ویرا نوآور دارای 5 سال سابقه فعالیت در توسعه فناوری و نوآوری کشور است. این شرکت به عنوان شخصیت حقوقی تیم توسعه فناوری و نوآوری سیمون، فعالیت های متنوعی به صورت مستقیم یا از طریق شرکتهای اقماری به عنوان توسعه دهنده کلان در توسعه فناوری و نوآوری انجام می دهد.

شرکت، فلسفه وجودی خود را تأمین فناوری های ایمن، کارا، با دوام و زیبا برای مشتریان خود دانسته و مأموریت خود را در پنج حوزه به شرح ذیل ترسیم نموده است:

حوزه محصول

عمده فعالیت های شرکت بین المللی سیمین ویرا نوآور در زمینه توسعه و آماده سازی ایده ها، بلند مرتبه سازی، انبوه سازی، توسعه استارتاپ های چندمنظوره و بهینه سازی است. بر همین اساس خدمات و محصولات شرکت به شرح زیر معرفی می شود:

  • توسعه و آماده سازی نرم افزار های تحت وب
  • توسعه انواع فناوری‏ها با کاربری های ارتباطی،تجاری سازی، مخابراتی و سایر کاربری ها نظیر فرهنگی، تفریحی و گردشگری
  • خدمات بازاریابی، فروش، اجاره داری و بهره برداری از استارتاپ ها و شرکت های همکار
  • خدمات فنی ـ مهندسی نظیر امکان سنجی، طراحی، نظارت و مدیریت طرح در توسعه فناوری و نوآوری
  • تأسیس صندوق های زمین و فناوری جهت تأمین مالی پروژه ها و سرمایه گذاری های شرکت
  • خدمات تجاری و بازرگانی در توسعه فناوری و نوآوری

حوزه مشتری

مشتریان شرکت بین المللی سیمین ویرا نوآور را می توان به پنج گروه تفکیک نمود:

  • کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی توسعه، خرید و بهره‏برداری واحدهای فناوری با کاربری‏های گوناگون
  • کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی تأمین مالی و سرمایه گذاری در توسعه فناوری و نوآوری
  • کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی خدمات فنی ـ مهندسی در توسعه فناوری و نوآوری
  • کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی خدمات تجاری و بازرگانی در توسعه فناوری و نوآوری

حوزه بازار (تمرکز جغرافیایی)

حوزه فعالیت شرکت بین المللی سیمین ویرا نوآور از نظر تمرکز جغرافیایی به دو بخش داخلی و خارجی به شرح زیر قابل تفکیک است:

  • بازار داخلی:
  • استانهای تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، مازندران، گیلان، فارس، البرز، خوزستان، اردبیل و خراسان شمالی با تمرکز بر کلان شهرها و مراکز استانها.
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از قبیل کیش، قشم، انزلی، ارس، مهران، جاسک و مکران با توجه به جایگاه ویژه بخش املاک و مستغلات در مناطق مذکور
  • بازار خارج از کشور:
  • کشورهای همجوار همچون عراق، تاجیکستان، افغانستان، ترکمنستان، ارمنستان و عمان
  • کشورهای دارای روابط ویژه اقتصادی با ایران مانند چین، آفریقای جنوبی و عراق

حوزه ذینفعان

شرکت بین المللی سیمین ویرا نوآور با ایجاد تفکری خلاق و نواندیش در تمامی سطوح سازمانی در حوزه‏های فنی، مالی و اقتصادی در چارچوب برنامه های کلان و راهبردی تیم توسعه فناوری و نوآوری سیمون، به دنبال کسب حداکثر ارزش برای کلیه ذینفعان خود است.

در همین راستا شرکت بین المللی سیمین ویرا نوآور جهت کسب رضایت حداکثری سهامداران خود به دنبال افزایش سودآوری و ارزش آفرینی است. این شرکت همگام با تأمین فناوری‏های ایمن، کارا و زیبا، با ارائه تولیدات با کیفیت بالا و عمل به تعهدات خود، در جهت جلب رضایت مشتریان خود نیز اهتمام می ورزد.

همچنین این شرکت با ترسیم نقشه راه، هدایت و ارائه مشاوره به شرکت های اقماری خود در جهت تحقق اهداف برنامه ریزی شده گام برداشته و به دنبال بالا بردن سطح کیفیت زندگی کاری کارکنان و رشد و توسعه کیفی منابع انسانی سازمان است.

شرکت بین المللی سیمین ویرا نوآور با در نظر گرفتن فرهنگ و ارزش های اسلامی ـ ایرانی به دنبال ارائه محصولات شایسته و درخور جامعه بوده و با تولید کارآمد و استفاده از فناوری های نوین و سبز در حفظ و صیانت از منابع و محیط زیست کشور براساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی کوشش می نماید.

شایستگی های محوری و مزیت های رقابتی

  • برخورداری از تجربه ارزشمند و اعتبار تخصصی بالا با نزدیک به 5 سال سابقه در توسعه فناوری و نوآوری و اجرای پروژه هایی نظیر سیمون ترند (اولین شبکه ترندینگ کش.ر با بهره مندی از هوش مصنوعی)
  • برخورداری از جایگاه توسعه دهنده کلان (Main Developer) در توسعه فناوری و نوآوری و بهره‏مندی از زنجیره کامل خدمات مدیریت توسعه و بهره‏برداری
  • برخورداری از تجربه گسترده توسعه در نقاط مختلف کشور و بهره مندی از تجربه های بین المللی
  • بهره گیری از دانش فنی مدیریت توسعه به ویژه در حوزه های تولید انبوه، برنامه نویسی  و رفع عیب
  • برخورداری از روابط استراتژیک با ارگان های دولتی و نهادهای تصمیم ساز مورد وثوق مجموعه‏های بزرگ نظیر شرکت شاتل
  • برخورداری از روابط مؤثر با تأمین کنندگان اعتبار در بازار پول و سرمایه (بانک ها و شرکت های تأمین سرمایه)
  • به کارگیری روش های نوین در بازاریابی و فروش در توسعه فناوری و نوآوری
  • برخورداری از منابع انسانی متخصص و توانمند و پرورش مدیران لایق

بیانیه ارزش ها

شرکت بین المللی سیمین ویرا نوآور با توجه به ارزش های تیم توسعه فناوری و نوآوری سیمون به عنوان تیم مادر و سهامدار اصلی،  ارکان فعالیت های خود را همواره بر پایه ارزش های ذیل بنا نهاده است:

  • صداقت، امانتداری، رعایت موازین و اصول اخلاق اسلامی و فرهنگ ایرانی
  • رعایت حقوق توسعه دهندگان، صاحبان ایده و ذکر منبع
  • التزام به قوانین متن باز و معیارهای فنی و مهندسی در ارائه محصول و خدمات
  • مسئولیت پذیری در قبال مشتریان و احترام به آنها
  • التزام به کیفیت و معیارهای فنی و مهندسی در ارائه محصول و خدمات
  • نهادینه کردن کیفیت در کل زنجیره ارزش محصولات
  • ارتقاء سطح کیفیت زندگی کاری کارکنان با استفاده از سیستم جامع مدیریت منابع انسانی
  • پایبندی به قوانین، مقررات، استانداردها و اصول اخلاق حرفه ای و ارزش های اجتماعی
  • مسئولیت پذیری در قبال محیط زیست، کاهش آلاینده های محیطی و بهینه سازی مصرف انرژی
  • به کارگیری فناوری های نو در فرآیند تولید محصول با هدف تحقق ایده ساخت سبز

شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات سیمین ویرا نوآور(سیمون) به عنوان یک شرکت دانش محور، با هدف ترویج فرهنگ تولید و استفاده از نرم افزارها و ابزارهای متن باز، همزمان با تعریف پروژه تدوین سند راهبردی متن باز کشور توسط مرکز تحقیقات مخابرات ایران توسط تیم توسعه فناری و نوآوری سیمون تاسیس شد. پس از تهیه و تدوین سند راهبردی متن باز کشور این شرکت خود به عنوان متولی تولید نرم افزارهای متن باز در کشور دو محصول سیناوب و رایت  را با حمایت چند تن از اساتید دانشگاه های مطرح خارجی به صورت کاملا بومی طراحی و پیاده سازی نموده است،شرکت سیمون بر اساس تجربیات ارزشمندی که تاکنون کسب کرده است، آماده ارایه راه حل های جامع سازمانی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، به منظور پوشش نیازمندی های سازمان های بزرگ و کوچک می باشد.

سند راهبردی متن باز کشور

     یکی از حوزه هایی که در رشد فناوری اطلاعات در دنیا تاثیر بسزایی داشته، مقوله نرم افزارهای متن باز است. جنبش نرم افزارهای متن باز پس از بیست سال تلاش برای آزادی نرم افزار در سراسر دنیا امروزه به رشد و بالندگی رسیده است و باعث پیشرفت و تحولی عمیق در حوزه فناوری اطلاعات جهان شده است و از موضوعات روز، در صنعت نرم افزار به حساب می آید. مزایای مختلف نرم افزار های متن باز در جامعه مانند: شکوفایی خلاقیت، کاهش شکاف دیجیتال، انتقال فناوری، خوداتکایی و رشد صنعت نرم افزار و رفع وابستگی و استقلال صنعت فناوری اطلاعات، همگی موجب شده حرکت شتابانی به سوی پذیرش نرم افزاهای متن باز در کشورهای جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه انجام پذیرد، به گونه ای که هم اکنون کشورهای در حال توسعه، کشورهای توسعه یافته را در توسعه و بکارگیری نرم افزارهای متن باز رهبری می کنند. در این راستا دولت ها در انتخاب و پذیرش این گونه نرم افزارها در جامعه نقش بسیار مهمی دارند. تدوین راهبردها، سیاست ها و انجام برنامه های حمایتی توسط دولت ها جهت ارتقاء نرم افزارهای متن باز و ترغیب و تشویق شرکت های نرم افزاری داخلی جهت ورود گسترده به موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است. بسیاری از کشورهای دنیا سیاست های مدونی را در این خصوص تدوین و اجرا کرده اند به طوری که طبق مطالعات انجام گرفته حدود ۲۶۵ سیاست در کشورهای مختلف برای این بخش از نرم افزار در ابعاد و رویکردهای گوناگون اتخاذ شده است. توسعه و بکارگیری نرم افزارهای متن باز یک جنبش جهانی در حوزه نرم افزار و فناوری اطلاعات است، که دانش تولید شده در روند تکامل آن، می تواند برای ارتقا سطح فناوری تولید و بکارگیری نرم افزار کشور، مفید واقع شود. در نهایت با کسب این دانش های پیشرفته می توان به تولید و توسعه نرم افزارها حتی در سطوح پایه نرم افزاری (مانند سیستم عامل) بدون وابستگی به کشورهای دیگر و به صورت کاملا بومی اقدام نمود. با گسترش بهره گیری هدفمند و راهبردی از مزایای نرم افزارهای متن باز و اصولا متدولوژی متن باز، می توان به پیشرفت صنعت نرم افزاری که به واسطه رونق رقابت در عرصه های تولید، توسعه و ارائه خدمات برتر و صادرات، امیدوار بود. در راستای چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران و در ادامه سیاست های توسعه فناوری اطلاعات در برنامه پنجم توسعه کشور و به استناد سند نظام جامع فناوری اطلاعات کشور مصوب هیات وزیران، سند امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا)، برنامه راهبردی توسعه و بکارگیری نرم افزارهای متن باز در کشور، به منظور سیاست گذاری کلان در این حوزه تهیه شده و در قالب سند راهبردی توسعه و بکارگیری نرم افزارهای متن باز ارائه شده است. تلاش تمامی دست اندرکاران تدوین این برنامه بر این بوده است که برنامه ریزی راهبردی ایران اسلامی برای توسعه و بکارگیری نرم افزارهای متن باز براساس اطلاعات دقیق و با شناخت مناسب، بر پایه متدولوژی های علمی تایید شده، انجام گردد، اما الزاماً اجرای دقیق و پایش منظم و پیوسته برنامه های راهبردی و اعمال اصلاحات و بازبینی ها، تنها راهی است که می تواند رسیدن به نقطه مطلوب را ضمانت کند. تهیه این سند طی پروژه تدوین برنامه راهبردی نرم افزارهای متن باز به کارفرمایی مرکز تحقیقات مخابرات ایران و به سفارش معاونت فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسط شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات متن باز در سال ۱۳۸۵ شروع شد که نسخه ۴ این سند در سال ۱۳۸۷ به تایید کمیته راهبردی تدوین سند رسید. پس از تشکیل شرکت فناوری اطلاعات ایران طی بند ۱۷ اساسنامه این شرکت به عنوان متولی توسعه متن باز کشور تعیین گردید و تصویب و اجرای سند توسط معاونت فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرکت فناوری اطلاعات ایران واگذار گردید.

مهارت های ما

Software Development

Portal

Business Intelligence

Big Data

Service Integration

Telecommunication

BPNM

Database

خدمات ما

محصولات

     محصولات در شرکت سیمون سیمون در سه قالب کلی می توانند ارائه شوند:
۱- محصولات بر پایه ابزارهای متن باز: از آنجایی که هر سازمان یا شرکتی نیازهای گوناگونی در حوزه ای خاص دارند لذا این دسته از محصولات بر پایه ابزارهای متن باز توسعه و بنابر نیاز کارفرما آماده می شوند.
۲- محصولات آماده مبتنی بر متن باز: محصولاتی که در سبد محصولات فعلی شرکت سیمون وجود دارند و تمامی فرآیندهای تحقیق، طراحی، پیاده سازی و تست انجام شده و آماده بهره برداری توسط کارفرما می باشد.
۳- محصولات آماده متن باز: محصولاتی که توسط شرکت سیمون تهیه نشده است اما توسط شرکت های دیگر در این حوزه آماده شده است و در اختیار شرکت سیمون نیز هست لذا آمادگی هرگونه بهره برداری، به روز رسانی، منطبق نمودن ابزار بر اساس نیاز کارفرما و نگهداری از آن ها در این شرکت وجود دارد.

تحقیق و توسعه (R&D)

     ایده پردازی، طراحی و توسعه محصولات جدید، عامل اساسی بقای شرکت ها، بخصوص در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و در دنیای کسب و کار امروز می باشد. در حوزه هایی مانند فناوری اطلاعات و ارتباطات که دارای تحولات سریع هستند، شرکت ها می بایست طراحی ها و میزان محصولاتشان را به صورت پیوسته گسترش دهند. تغییرات پیوسته در فناوری، حضور رقبا و اولویت های در حال تغییر مشتریان، این گسترش را اجتناب ناپذیر کرده اند. شرکت سیمون نیز به عنوان شرکت پیشرو در حوزه محصولات بر پایه تحقیق و توسعه همواره بر اساس این اصول حرکت کرده. شرکت سیمون آمادگی انجام پروژه های تحقیق و توسعه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را دارد. محصولات (نرم افزاری و یا سخت افزاری) این شرکت اغلب برای اولین بار در کشور توسعه یافته اند، این موضوع توانمندی شرکت را در هدایت پروژه های تحقیقاتی-توسعه ای که تاکنون موارد مشابه برای اجرا در کشور نداشته اند نشان می دهد. از اینرو پتانسیل و آمادگی کامل برای اجرای پروژه های تحقیقاتی توسعه که نیاز سازمان بزرگ در دنیای کسب و کار هستند وجود دارد.

نگهداری و پشتیبانی

     به منظور اطمینان خاطر از صحت عملکرد محصولات نرم افزاری ارائه شده توسط شرکت سیمون و عملیاتی بودن آن ها در سایت مشتریان، این شرکت آمادگی لازم برای انعقاد قراردادهای پشتیبانی و توافقنامه در سطوح مختلف را داراست. این سطوح به صورت های ذیل امکانپذیر است:
۱- اختصاص نیروی مقیم در سایت مشتریان به منظور برپا بودن محصولات به صورت ۲۴x۷.
۲- استفاده از ابزارهای مانیتورینگ و رفع اشکال سرویس ها در داخل شرکت و بدون نیاز به حضور پرسنل در سایت مشتریان…

مشاوره، طراحی، توسعه و نظارت

  • تهیه طرح جامع و برنامه استراتژیك فناوری اطلاعات (Master Plan)
  • مدیریت، راهبری و نظارت بر پروژه های فناوری اطلاعات
  • مشاوره و تدوین در خواست ارایه طرح پیشنهاد (RFP)
  • مشاوره، ارزیابی و انتخاب راه حل های سازمانی، برگزاری مناقصه، پیشنهاد تامین کننده برتر و مشاوره عقد قرارداد
  • نظارت بر استقرار راه حل های فناوری اطلاعات ارایه راه حل های مبتنی بر فناوری اطلاعات و متناسب با نیازمندی های سازمان
  • مشاوره، نظارت، طراحی و پیاده سازی انواع شبکه های مخابراتی و کامپیوتری
  • مشاوره، نظارت، تحلیل و پیاده سازی (مکانیزه کردن) انواع فرآیندهای سازمانی به منظور بهبود عملکرد سازمان ها

مشتری

مشتری و مصرف‏ کننده، مهم‌ترین صاحب حق در کسب‏ وکار ما هستند. هدف همه همکاران، تأمین رضایت و حقوق مشتریان است. با پای‏بندی به مسئولیت‏های اخلاقی سازمان، نسبت به رعایت همه حقوق مادی و معنوی آنان در همه شئون حرفه‌ای، هم‏ سوگند می‏ شویم.

خط مشی اخلاقی گروه سیمون در قبال مشتریان و مصرف‏ کنندگان

  1. احترام اصیل و حفظ کرامت انسانی مشتری، در هر شرایطی سرلوحه مرام اخلاقی ما است.
  2. اطلاع‏ رسانی شفاف، به‏ موقع، دقیق و کامل و ارائه مشاوره مؤثر و آموزش لازم، پاسخ ما به حق اطلاع‌یابی مشتریان و مصرف‏ کنندگان است.
  3. سرعت، دقت، سهولت و کیفیت در ارائه خدمات و تحویل کالا، وجهه همت گروه سیمون است.
  4. حفظ حریم شخصی و اسرار مشتری و رازداری، خط‌ مشی حرفه‌ای ما تا حد امکان است.
  5. انتقاد، حق مشتری و مصرف‏ کننده است. پاسخگویی، نقدپذیری و جبران خسارت ناشی از عملکرد سازمان، مرام ما است.
  6. رعایت انصاف در عقد قرارداد و دوری از هرگونه دادوستد ناروا[۱] را شرط کسب‏ وکار اخلاقی می‌دانیم و در صورت بروز آن را با ارزش افزوده جبران خواهیم کرد.
  7. پای‏بندی به تعهدات، به‏ ویژه در قیمت، تحویل به‏ موقع و بی عیب و نقص کالا و خدمات، خصلت سازمانی ما است.
  8. دیدگاه مشتری و مصرف‏ کننده را ارج می‏ نهیم و با تنوع در کالا و ارائه خدمات و با انعطاف‌پذیری و استقبال از نیاز و سلیقه آنان، بر حق انتخاب مشتریان تأکید می‏کنیم.
  9. ارائه خدمات پیش از فروش تا پس از فروش، همراه با رعایت استانداردهای کیفیت را فراتر از وظیفه حرفه‌ای، تعهد اخلاقی نیز می‌دانیم.
  10. مواجهه صادقانه، عادلانه، صریح و اجتناب از هرگونه فریب، مرام گروه سیمون است.

1.مانند گران‏ فروشی، کم‏ فروشی، تدلیس، غبن و غش

کارکنان

اعضای گروه سیمون، پیوستگی معنوی دارند. رعایت حقوق همه کسانی که با ما همکاری می‌کنند، صرف نظر از نحوه ارتباط سازمانی و جایگاه حرفه‌ایشان، اصل راهبردی در نظام اخلاقی سیمونست.
 

خط مشی اخلاقی گروه سیمون در قبال منابع انسانی

  1. حسن سلوک و حفظ احترام اصیل و کرامت انسانی همکاران، در هر شرایط کاری، اصل حاکم بر همه رفتارها و مقررات است. محیط کسب‏ وکار را به گونه‌ای مدیریت می‌کنیم تا احساس ارزشمندی، هدیه همیشگی سازمان به همکاران باشد.
  2. پای‏بندی به انصاف و عدالت توزیعی و رویه‏ ای در همه شئون حرفه‌ای و پرهیز از هرگونه تبعیض در مواجهه با همه منابع انسانی را موجب خشنودی پروردگار جهانیان می‌دانیم و به منزله وظیفه الهی در تصمیم‏ گیری‏ ها، مقررات، اعطای فرصت‏ها و نظام‏ های حرفه‌ای بر رعایت عدالت تأکید می‏ کنیم.
  3. درخواست اطلاع‏ یابی نسبت به هر آنچه با حقوق مادی و معنوی همکاران در ارتباط است، حق منابع انسانی است و اطلاع‏ رسانی شفاف، به‏ موقع، دقیق و کامل، وظیفه اخلاقی سازمان است.
  4. منابع انسانی، منافع و اسرار آنان تا حد ممکن، امانت الهی نزد سازمان هستند و امانت داری و رازداری، وظیفه اخلاقی ما است.
  5. پیشرفت علمی و ارتقای حرفه‌ای، حق منابع انسانی است. با ایجاد فرصت‏ های برابر آموزشی، راه را برای ارتقاء شغلی همه همکاران، فراهم می‏آوریم. در سیمون راه پیشرفت بر کسی بسته نیست.
  6. حمایت از امنیت شغلی، آسایش و شادابی روحی و تعالی معنوی همکاران، مرام اخلاقی ما است.
  7. رعایت حریم خصوصی همکاران و حمایت سیستمی از حریم خصوصی آنان خصلت سازمانی ما است.
  8. رعایت تناسب بین مسئولیت ‏ها، اختیارات و امکانات از بارزترین مصادیق انصاف در حرفه است.
  9. مواجهه صادقانه و صریح با کارکنان و پاسخگویی به آنان، توجه و اهمیت دادن به دیدگاه کارکنان را لازمه ماندگاری و پایداری گروه بزرگ و صمیمی سیمون می‌دانیم.
  10. برخورداری از حقوق عادلانه و متناسب با بازار کار، حق کارکنان است و ما خود را متعهد به تأمین امنیت معیشتی کارکنان در جهت ارتقای آن در همه سطوح می‌دانیم.
  11. قدردانی از حُسن همکاری کارکنان، آگاهی بخشی و دادن فرصت تغییر رفتار برای همکارانی که در فعالیت حرفه‌ای و رفتار خود کوتاهی دارند، دو مبنای اخلاقی نظام جامع پاداش و تنبیه است.
  12. تصحیح و تسهیل ارتباط منابع انسانی با مدیران و ترویج الگوی رفتار ارتباطی مبتنی بر اقتدار و توأم با صمیمیت وظیفه ما است.

رقبا

رقبا همچون شریکان ما در صنعت هستند و توسعه حرفه‌ای و پیشرفت جامعه در گرو همکاری و رقابت سالم و اخلاقی با آنان است. بر پای‏بندی به رعایت حقوق رقبا به عنوان ضامن سلامت در رقابت، هم‌سوگند می‏شویم.

خط‌ مشی اخلاقی گروه سیمون در قبال رقبا (خط‌ مشی رقابت اخلاقی)

  1. ما به تعامل برد – برد با رقبا بر اساس حفظ حقوق مصرف‏ کنندگان، پای‏بند هستیم و از هرگونه ضرررسانی به رقبا در همه فعالیت‌های حرفه‌ای مانند مذاکرات تجاری، تبلیغات و… پرهیز می‏کنیم. یا در صورت ایجاد ان را جبران میکنیم
  2. احترام به کرامت منابع انسانی رقبا و حفظ آن و پرهیز از غیبت و بدگویی نسبت به رقبا، مشی اخلاقی ما است و صداقت در معرفی خط مشی ما.
  3. تلاش در جهت توسعه فرهنگ رقابت سالم و رقابتی کردن محیط کسب‏ وکار و اجتناب از هر فعالیت رقابت‏ گریز، تعهد حرفه‌ای و اخلاقی ما است. تلاش برای به دست آوردن جایگاه مرجع در صنعت، مادامی که بر شایستگی حرفه‌ای باشد، محیط رقابتی را رونق می‏دهد.
  4. پای‏بندی به شفافیت و قانون‌پذیری و پرهیز از هرگونه ارتباط دوگانه با منابع انسانی رقبا، اساس تعامل حرفه‌ای ما با رقبا است.
  5. حفظ حریم شخصی رقبا، پرهیز از دستیابی به اطلاعات محرمانه آنان و صیانت از اسرار آنان در چارچوب قوانین، خصلت ما است.
  6. رفتار غیراخلاقی را با تعهد اخلاقی پاسخ می‌دهیم و تعامل در جهت هم ‏افزایی به منظور ایجاد ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و مدیریت تهدید در جهت حفظ منافع ملی و حقوق مصرف‏ کننده، تشویق رقبا به رعایت اخلاق حرفه‌ای و یاری کردن آنها در ارتقاء سلامت اخلاقی مرام ما است.
  7. قانون‌پذیری و پای‌بندی به تعهدات دوجانبه و مواجهه صادقانه، صریح و شفاف با رقبا خصلت سازمانی ما است.

منافع ملی و شهروندان

گروه سیمون به عنوان شهروند مسئولیت ‏پذیر، بر تعهدات اجتماعی خود در قبال همسایه‏ ها، شهروندان و منافع ملی تأکید دارد. پیشرفت ایران اسلامی و توسعه پایدار جامعه، هدف فعالیت حرفه‌ای و ترسیم‏ کننده فعالیت‏های اجتماعی ما است.

خط مشی اخلاقی گروه سیمون در قبال شهروندان و منافع ملی

  1. رعایت حسن هم جواری و احترام به حقوق همسایه‏ ها، مانند حق حریم خصوصی، حفظ آسایش و آرامش روانی، حساسیت نسبت به منافع مالی و معنوی همسایه‌ها و امانت داری نسبت به اموال آنان، رازداری و پاسخگویی در قبال آنان اساس تعامل ما با همسایه‏ ها است.
  2. منافع ملی و آسایش شهروندان، محور اصلی فعالیت‌های حرفه‌ای ما به هنگام مشارکت در اشتغال‏ آفرینی بارور، تولید کالا و ارائه خدمات است. رعایت عدالت اجتماعی در ارائه فرصت‏ های اشتغال و ایجاد فرصت بهره‏ مندی شهروندان از کالا و خدمات، از مهم‌ترین ارزشهای اخلاقی سیمون است.
  3. پیشگامی در امور خیریه و یاری رساندن به نیازمندان، به‏ ویژه در شرایط بحرانی و مشارکت در ارتقاء سطح رفاه عمومی جامعه، وظیفه اخلاقی ما است.
  4. اعتماد به مردم، پاسخگویی در برابر انتقادها و چالش‏ های شهروندان، توجه به دیدگاه‏ های عمومی و مواجهه صادقانه و صریح با رسانه‌های جمعی مرام ما است.
  5. مشارکت در ترویج فرهنگ نشاط، شادی، امیدواری و اخلاق شهروندی، از اصول مسئولیت‏ های اجتماعی ما است.
  6. مشارکت در ارتقاء استانداردهای مرتبط با صنعت و ارتقاء کیفیت محصول با هدف افزایش دوام محصولات، صرفه‏ جویی در استفاده از منابع و پرهیز از اسراف منابع موجود را وظیفه خود در حفظ منافع ملی می‌دانیم.
  7. تلاش در توسعه دانش و فناوری و ارتقاء صنعت برای رهایی از هرگونه وابستگی و دستیابی به خودکفایی را ضامن عزت ملی می‌دانیم.
  8. قانون‏ پذیری را احترام به حقوق شهروندان می‌دانیم و بر حاکمیت قانون و مقررات بر همه شئون حرفه‌ای، به‏ویژه در ایفای حقوق و مطالبات ملی، تأکید می‏کنیم. همکاری صادقانه و اثربخش با سازمان‌های نظارتی را مشارکت در حفظ منافع ملی می‌دانیم.
  9. احترام به هنجارهای اجتماعی، ارزش‏ها و شعائر الهی مرام اخلاقی ما است.
  10. برخورداری از محیط آراسته و زیبا را به عنوان حق همسایه‏ ها و شهروندان پاس می‏داریم.
  11. بر حمایت از مراکز دانشگاهی و نهادهای فرهنگی و مشارکت در توسعه فرهنگی کشور، تأکید می‏کنیم.
  12. بر اساس شعار کسب‏وکار حلال، هرگز با افراد یا سازمان‏هایی که علیه منافع بشریت فعالیت می‏کنند، داد و ستد نخواهیم کرد.

تامین کنندگان و پیمانکاران

همکاری افراد و سازمان‏ هایی را که به نحوی ما را در تولید و عرضه کالا و ارائه خدمات یاری می‌کنند، ارج می‏ نهیم. تعامل سازنده با تأمین‏ کنندگان را در گرو پای‏بندی به حقوق آنان، به شرح زیر می‌دانیم:

خط مشی اخلاقی گروه سیمون در قبال تأمین‏ کنندگان و پیمانکاران

  1. مواجهه صادقانه، صریح و همراه با احترام اصیل و متقابل با تأمین‏ کنندگان، سرلوحه مرام اخلاقی ما است.
  2. انصاف در عقد قرارداد، پای‏بندی به مفاد قرارداد و پرداخت به‏ موقع مطالبات، مشی ما با تأمین‏ کنندگان است.
  3. خیرخواهی، تأمین امنیت روانی، حمایت از جایگاه حرفه‌ای تأمین‏ کنندگان، دوری از هرگونه ضرررسانی، رعایت حریم خصوصی تأمین‏ کنندگان، رازداری و توجه به محرمانگی اطلاعات آنان وظیفه اخلاقی ما است.
  4. نسبت به آنچه از اموال، منابع انسانی و مالکیت معنوی تأمین‏ کنندگان، در اختیار ما است، امانت دار هستیم.
  5. تأمین‏ کنندگان، ما را همیشه نقدپذیر خواهند یافت. اطلاع‏ یابی از دیدگاه‏ ها و انتقادهای آنان و پاسخگویی به آنها، تعهد اخلاقی ما است.
  6. حمایت معنوی از تأمین‏ کنندگان، مساعدت و حسن همکاری در شرایط بحرانی و استمرار همکاری بر اساس رضایتمندی، خصلت سازمانی گروه سیمون است.
  7. پیمانکاران و تأمین‏ کنندگان را در رشد اخلاق حرفه‌ای یاری خواهیم کرد.
  8. تعامل با تأمین‏ کنندگان را بر بیان دقیق و شفاف انتظارات و تعهدات طرفین بنا می‌نهیم.
  9. سرعت در انجام امور مربوط به حقوق تأمین‏ کنندگان وظیفه اخلاقی ما است.
  10. بر ایجاد فرصت‏های اطلاع ‏رسانی و شرایط عادلانه رقابت تأکید می‏کنیم.
  11. قدردانی از حسن همکاری تأمین‏ کنندگان، یک ارزش اخلاقی و خداپسندانه است.
  12. حمایت از حقوق قانونی کارکنان پیمانکاران، وظیفه انسانی ما است.
  13. برخورداری از ناظر کاردان و منصف را حق تأمین‏ کنندگان می‌دانیم و در نظارت، ارزیابی و داوری در فعالیت پیمانکاران، انصاف و ضوابط علمی و حرفه‌ای را حاکم می‌دانیم.
  14. پیش‌بینی ‏پذیری سازمان برای تأمین‏ کنندگان را ضامن حفظ حقوق آنان می‌دانیم.

محیط زیست

منابع طبیعی، نعمت الهی برای زیست بهتر بشر هستند. خداوند را شکر می‏گزاریم که سایر مخلوقات را مسخر انسان‌ها کرد. بر مبنای نگرش اسلامی، محیط زیست آیینه تماشای جلوه جمال الهی است. منابعی که امروز در دست ما است، به همه نسل‌ها متعلق است. با آگاهی بر تاثیر ژرف فعالیت‌های حرفه‌ای خود بر محیط زیست به‏ ویژه جنبه‏ های انسانی آن، بر حفظ محیط زیست در همه ابعاد تأکید می‌ورزیم.

خط مشی اخلاقی گروه سیمون در حفظ محیط زیست

  1. قانون‏ پذیری و پایبندی به استانداردهای زیست محیطی، استفاده از سیستم‏ های دوستدار محیط زیست و همکاری فعالانه با سازمان‌های مرتبط با محیط زیست و تلاش برای ارتقاء استانداردها، مسئولیت حرفه‌ای و اخلاقی ما است.
  2. آموزش و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در منابع انسانی گروه سیمون به‏ ویژه کارکنان و پیمانکاران، تشویق عمومی نسبت به فعالیت‏های زیست محیطی و ترویج فرهنگ عدم استفاده از جریان‌های برق فشار قوی در محیط زیست انسانی، وجهه اهتمام ما است.
  3. ایجاد فضای سبز در محیط پروژه‌ها و مشارکت در توسعه ملی فضای سبز را گامی در حفظ محیط زیست می‌دانیم.
  4. حمایت معنوی، مالی و علمی از دوستداران طبیعت و طرفداران حفظ محیط زیست، وظیفه اخلاقی ما است.
  5. نهادینه کردن دغدغه‌های زیست محیطی در مدیریت پروژه، توجه به اولویت پیشگیری بر درمان در معضلات مربوط به تخریب محیط زیست و تلاش مستمر برای کاهش آلایندگی محیط زیست و سرمایه‌گذاری برای مدیریت بهینه پسامدهای روغنی، نفتی، شیمیایی و انسانی، مشی اخلاقی ما است.
  6. صرفه‏ جویی در استفاده از منابع و توسعه برنامه‌های بازیافت را گامی مهم در حفظ محیط زیست می‌دانیم.

شرکت ها

ستاد گروه سیمون منزلت حرفه‌ای هریک از شرکت‏ های گروه را ارج می‏ نهد و برای حمایت و توسعه آنها در جهت افزایش بهره‌وری و خوش‌نامی تلاش می‏کند.

خط مشی اخلاقی شرکت سیمون (مرکزی) در قبال شرکت‌های گروه

  1. همدلی، اعتماد متقابل، توجه به تفاوت‏ های سازمانی و مواجهه عادلانه با منافع و حقوق شرکت‌ها و پرهیز از هرگونه تبعیض توزیعی و رویه‌ای در تصمیم‌گیری و اقدام، وظیفه اخلاقی ما است.
  2. ایجاد نظام یکپارچه و شفاف اطلاع‌رسانی و ارتباطات بین شرکت‌ها و نیز ایجاد نظام جامع و منصفانه ارزیابی را وسیله تأمین حقوق آنها می‌دانیم.
  3. برخورداری از مدیران شایسته، حق شرکت‌های گروه است و ایجاد نظام جامع و عادلانه انتصاب، پاسخ ما به این حق است.
  4. توجه و رعایت تناسب بین اختیارات و مسئولیت‏ ها را شرط انصاف و عدالت می‌دانیم.
  5. مشارکت‏ طلبی از شرکت‏های گروه در سیاست‏ گذاری‌های کلان و تصمیم‌های راهبردی، وظیفه اخلاقی ما است.
  6. حمایت معنوی، حقوقی و مادی از شرکت‌های تابعه در شرایط خاص، پاسخ ما به حسن همکاری و وفاداری سازمانی آنها است.
  7. پای‌بندی به داوری منصفانه در اختلافات فی مابین و توجه به نقش گفتگوی اثربخش در حل مسائل، مشی اخلاقی ما است.
  8. ضابطه‌مند کردن هرگونه مقایسه بین شرکت‏ها و پرهیز از اجحاف در ارزش داوری‏ها، وظیفه اخلاقی ما است.

ستاد

شرکت‌های گروه سیمون به عنوان اعضای یک گروه یکپارچه، برای کسب سود عادلانه همراه با مسئولیت‌پذیری اجتماعی و حفظ خوش‌نامی، بر اصول اخلاقی زیر وفادارند.

خط‌ مشی اخلاقی شرکت‌های گروه در قبال ستاد گروه سیمون

  1. ما از فعالیت‏های خیرخواهانه مدیران گروه سیمون قدردانی می‏کنیم و از هرگونه نگاه بدبینانه و سوء ظن دوری می‏کنیم.
  2. قانون‌پذیری مرام ما است و پایبندی به مصوبات مجمع عمومی شرکت و مقررات گروه سیمون را در فرهنگ سازمانی شرکت، نهادینه می‏سازیم.
  3. ترویج وفاداری سازمانی و افتخار به هویت سازمانی سیمون، وظیفه اخلاقی و حرفه‏ای ما است.
  4. اطلاع‌رسانی شفاف، به‏ موقع و دقیق به شرکت سیمون و مجمع عمومی، وظیفه اخلاقی ما است.
  5. در افزایش توان نقدپذیری، پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری همه منابع انسانی شرکت، در قبال عملکرد خود می‏کوشیم و هرگز کاستی‌ها را با فرافکنی به ستاد گروه سیمون نسبت نمی‏دهیم.
  6. همه منابع گروه سیمون به رسم امانت به ما سپرده شده است و در رازداری و امانتداری نسبت به استفاده بهینه از آنها کوتاهی نمی‏کنیم.